Health & Fitness

4 dingen die je moet doen voor elke training

By  | 

Het zou perfect zijn om gelijk aan je training te kunnen beginnen zonder ergens rekening mee te moeten houden en dan ook nog is geweldige resultaten behalen! Maar helaas… zo zit ons lichaam niet in elkaar. Om de beste resultaten te bereiken uit je training is het belangrijk om een paar stappen te volgen.

 

  1. Houd je hoofd erbij

Bereid je mentaal voor op je training. Denk aan je doelen en wat je moet doen om ze te bereiken. Visualiseer je training stap voor stap. Doe je sportkleren alvast aan, dat hept je om in de stemming te komen. Hierna ben je klaar om aan je training te beginnen!

fitness goals

2. Drink genoeg

Drink altijd genoeg water voor een training. Als je goed gehydrateerd bent, voorkom je spierkrampen en duizeligheid. Je verliest tijdens een training veel vocht, dit gaat ten koste van je kracht. Zorg er dus voor dat je voor de training genoeg water drinkt.

water training

3. Pre-workout voeding

Wanneer je gaat trainen is het belangrijk dat je je lichaam voorziet van de juiste soort en hoeveelheid brandstof. Door de juiste voeding te eten kun je het maximale uit je training halen en heb je genoeg energie voor de sets en reps. In je pre-workout meal eet je vooral eiwitten en koolhydraten. Je kunt ervoor kiezen om de eiwitten en koolhydraten te consumeren via whey-proteine en dextrose (vloeibaar) of je kiest ervoor om in de keuken te gaan staan en te gaan koken. Je kan bijvoorbeeld kiezen voor groentes, rijst, kip, biefstuk, vis, kwark met een banaan of wat havermoutpap.

workout voeding

     4. Warm-Up

Veel mensen slaan deze stap over, maar het is heel belangrijk dat je dat niet doet. De warming up maakt je spieren los en zorgt ervoor dat ze beter presteren tijdens de training. Ook helpt het om blessures tegen te gaan. Doe 10 minuten lichte cardio oefeningen en stretch de spieren. Het is de bedoeling dat je jezelf niet uitput tijdens de warming up.

warming up

 

Deze 4 stappen helpen je om beter te presteren tijdens je training!

Doe jij nog andere dingen voor je training?

 

Leave a Reply

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Close
Like deze site!
Help ons om meer likes te krijgen!